شایع‌ترین دلایل مراجعه به متخصص پوست و مو در کرج
نوشته شده توسط : فاطمه رضاپور

متخصص پوست و مو پزشکی است که در زمینه‌ی بیماری‌های پوست و مو، خدمات زیبایی صورت و لیزر فعالیت می‌کند. بنابراین دلایل زیادی برای مراجعه به متخصص پوست و مو در کرج وجود دارد. اما برخی از شایع‌ترین دلایل را در این مقاله بررسی می‌کنیم.

جوش و آکنه

جوش و آکنه یکی از شایع‌ترین دلایل مراجعه به متخصص پوست و مو در کرج است. بروز جوش و آکنه در دوران نوجوانی و بلوغ زیاد اتفاق می‌افتد و معمولا روی پوست صورت، پشت، شانه، سینه و بازو ظاهر می‌شود. در واقع بعد از بلوغ ترشح برخی از هورمون‌ها در بدن، باعث تحریک غدد چربی شده و زمینه‌ساز جوش جوانی می‌شود.
البته جوش زدن تنها به دوران نوجوانی محدود نمی‌شود و ممکن است در سنین مختلف و به دلایل متفاوتی مانند تغذیه نامناسب، عوارض داروها، وجود عفونت در خون، آلودگی سطح پوست، حساسیت‌های غذایی و ... اتفاق بیافتد. در چنین مواقعی متخصص پوست ابتدا علت بروز جوش و آکنه را بررسی کرده و با توجه به دلیل آن، درمان را شروع می‌کند.

ریزش مو

ریزش ۵۰ الی ۱۰۰ تار مو در روز طبیعی است و اکثر افراد به طور روزانه تعدادی از موهای خود را از دست می‌دهند. اما گاهی اوقات این تعداد بیشتر می‌شود و با کم‌پشت شدن مو و طاس شدن قسمتی از سر همراه است. ریزش مو دلایل مختلفی مانند عوامل ژنتیکی، استرس، شوک‌های عصبی، مواد شیمیایی و رنگ‌ موی نامناسب، داروهایی با عوارض ریزش مو و کمبود مواد ویتامینی در بدن رخ می‌دهد. به همین جهت تعداد افراد زیادی برای درمان ریزش مو، کاشت مو، کاشت ابرو و تقویت مو به دکتر پوست و مو در کرج مراجعه می‌کنند.

مشکلات مربوط به مو

گاهی اوقات موها دچار مشکلاتی مانند موخوره، شوره سر و ... می‌شوند. و یکی دیگر از دلایل مراجعه به پزشکان پوست و مو در کرج، درمان مشکلات مربوط به مو است. در چنین مواقعی پزشک با توجه به میزان پیشرفت مشکل و دلیل آن روش‌های درمانی موثر را پیشنهاد می‌دهد.
همچنین در رابطه با موخوره باید بگوییم، موخوره درمانی به جز کوتاهی مو ندارد. اما تغذیه سالم، نگهداری و مراقبت از موها، استفاده از روغن‌های تقویتی و ماسک مو به جلوگیری از ایجاد موخوره کمک می‌کنند. و شخص می‌تواند پس از قیچی کردن نوک مو و مراقبت از موها از پیشرفت آن در ساقه مو جلوگیری کند.

علائم پیری

چین و چروک، خشکی پوست و لکه‌های پوستی از مشکلات شایع پوستی هستند که با افزایش سن پدیدار می‌شوند. با اینکه برای جلوگیری از پیری پوست روش‌هایی مانند داشتن تغذیه سالم، استفاده از کرم آفتاب، خوردن آب کافی، ورزش و ... وجود دارد، در صورتی که شخصی دچار چین و چروک یا لکه پوستی شود می‌تواند به متخصص پوست، مو و زیبایی درکرج مراجعه کند. در چنین مواقعی دکتر‌های پوست ممکن است راه‌های درمانی مختلف مانند لیفتینگ، بوتاکس و ... را پیشنهاد کنند.

عفونت پوستی

عفونت‌های پوستی معمولا ناشی از قارچ، ویروس و باکتری هستند و می‌توانند منجر به مشکلات ناخوشایند و خارش شوند. برای مثال ویروس‌ها می‌توانند باعث ایجاد زگیل و تبخال شوند. دکتر پوست در چنین مواقعی منبع عفونت را تشخیص داده و بهترین راه درمان آن را مشخص می‌کند.

اگزما

اگزما به معنی بیماری مزمن پوستی است که باعث التهاب و تورم پوست می‌شود. مبتلا شدن به اگزما اغلب در میان کودکان شایع است و با افزایش سن بهبود پیدا می‌کند. اگزما معمولا باعث قرمزی، تورم، خشکی و خارش پوست می‌شود و به دلایل مختلفی مانند حساسیت‌های غذایی، عوامل استرس‌زای عاطفی، تماس با مواد شیمیایی، مواد حساسیت‌زای موجود در هوا، تعریق، درجه حرارت بسیار بالا یا بسیار پایین و تغییرات هورمونی ایجاد می‌شود.

چطور بهترین متخصصین پوست و موی کرج را پیدا کنیم؟

وقتی شخصی دچار مشکلات پوست و مو می‌شود، از آنجایی که سلامت پوست و مو در زیبایی تأثیر بسیار زیادی دارد، پیدا کردن یک متخصص پوست ‌و موی خوب در کرج به یک دغدغه تبدیل می‌شود. برای این منظور باید در ابتدا به تحصیلات پزشک توجه کنیم و از مراجعه به افرادی که تخصصی در این زمینه ندارند، خودداری کنیم. در مرحله بعد می‌توانیم نسبت به میزان رضایت بیماران قبلی تحقیق کرده و رزومه‌ی پزشک را بررسی کنیم. همچنین باید ابتدا نیاز خود برای مراجعه به متخصص پوست و مو در کرج را مشخص کنیم. چرا که ممکن است هر دکتری در زمینه‌ی خاصی مهارت داشته باشد. برای مثال ممکن است دکتری در زمینه لیرز و انجام خدمات زیبایی مانند لیفتینگ، تزریق ژل و ... تخصص داشته باشد در حالیکه دکتر دیگری در زمینه درمان بیماری‌های پوستی تجربه زیادی داشته باشد.




:: برچسب‌ها: بهترین متخصصین پوست و موی کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 2745
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: